حدیث معرفت

پوستر و سخنان معرفتی بزرگان

حدیث معرفت

پوستر و سخنان معرفتی بزرگان

حدیث معرفت
آخرین مطالب

پیامبر اکرم (ص)؛ معلم آسان‌ساز

سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۰۱ ب.ظ

 

یک حدیثی از پیغمبر اکرم است که تعلیم را به پیامبر نسبت میدهد. آن حدیث 

 

این است که:  «انّ اللَّه لم یبعثنی معنّتا و لا متعنّتا ولکن بعثنی معلّما میسّرا»؛ 

 

خدا من را معلم مبعوث کرده است؛ معلمِ میسّر، یعنی آسان‌ساز. زندگی را

 

برای متعلمین خودم با آموزشهای خودم آسان  میسازم و کار را بر آنها آسان

 

میکنم. این آسان‌سازی، غیر از آسانگیری است؛ یعنی سهل‌انگاری نیست. من

 

معنّت و متعنّت نیستم. نه خودم را دچار پیچ و خم های دشوار زندگی میکنم، نه

 

مردم را؛ بلکه با تعلیم خود، مردم را به راه راست، راه صحیح، راه آسفالته،

 

صراط مستقیم هدایت میکنم. آسان‌سازی یعنی این. 

 

1387/2/12

 

 

 

دریافت فایل لایه باز (PSD)

 

 

دریافت فایل صوتی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی