حدیث معرفت

پوستر و سخنان معرفتی بزرگان

حدیث معرفت

پوستر و سخنان معرفتی بزرگان

حدیث معرفت
آخرین مطالب

پوستر / دعای ندبه

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۲۲ ب.ظ

اَینَ وَجهُ اللهِ الَذی 


الیهِ یَتَوَجَّهُ الاَولِیاء


کجاست آن وجه‌اللّهی که 


دوستان خدا به سوی او روی آورند.


 


دریافت فایل لایه باز (PSD)


نظرات  (۱)

خیر و شر در آخرالزمان


- جایگزینی و تبدیل خیر و شر بھ یکدیگر در عصر ما یعنی آخرالزمان بھ اوج کمال خود رسیده است و لذا ھمھ ارزش ھای کھن بشری وارونھ شده اند . و لذا عصر جدید را باید عصر خودکشی و شرپرستی و فناجوئی و خودبراندازی نامید کھ شر تاریخی بر خیر فائق آمده و فنا بر بقا پیروز شده است . و آخرالزّمان یعنی ھمین . زیرا تاریخ یعنی تاریخ خیر و شر . و اینک در عرصھ مرگ خیر و شر قرار داریم یعنی در قلمرو پایان دوگانگی ھای بشر .

---------

٠ - کل امر دین و معرفت و عرفان عملی یعنی حرکت از آنچھ کھ آدمی خیرش می نامد و حرکت بسوی آنچھ کھ شرش می فھمد . و این یعنی سیر وادی فنا و توحید . و آنکھ بھ این امر تن نمی دھد در آخرالزمان دچار خودبراندازی جبری می شود . آدمی یا بھ سمت خلاف اراده و حس و عقل و احساس خود می رود یا بھ ضد خودش مبتلا می شود . آدمی بھرحال بایستی از نیک و بد فرا رود تا خلیفھ خدا شود بھ جبر یا اختیار ! " چون برخلاف اراده خود عمل کردم بھ خدا رسیدم " – " از ھر چھ می ھراسی بسویش برو " علی (ع) . این راه فائق آمدن بر دیالکتیک است .


از کتاب " پدیده شناسی عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی ص 126

لینک دانلود

http://afarinesheerfani.com/Uploads/afarinesheerfani.com/CMFiles/522014_553AM_padideshenasieerfani.zip

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی